İmar planlarının ve değişikliklerinin nasıl ve kimler tarafından yapılabileceğine ilişkin esaslar göz önüne alınmaksızın devlet demir yollarına ait taşınmazın otopark yeri olarak ayrılmasına dair belediye meclis kararının usulüne uygun yapılmış bir plan değişikliği olarak kabul edilemeyeceği ayrıca söz konusu taşınmazın büyüklüğü ve demiryoluna yakınlığı göz önüne alındığında burada otopark yapılmasının uygun olmayacağı.
Belediye Başkanlığının T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile aralarında 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun 30.maddesinin uygulanmasından çıkan uyuşmazlığın aynı madde hükmü uyarınca çözümü istemine ilişkin yazısı incelendi.
“D.D.Y. 3.İşletme Baş Müdürlüğüne yazdığımız 6.5.1986 tarih ve 986/84 sayılı yazımızla İstimlak edeceğimiz 500 m2. alanının m2.sine bu günkü Emlak Rayiç bedeli m2 si 2000 lira teklif ettik. Yazımızın bir sureti eklidir.
Aldığımız cevabi yazıda; Kamulaştırılan alanın Hareket Memurunun görüş alanı kapatılacağı sakıncalı olacağı, ve ayrıca talep konusu saha üzerinde su kuyuları mevcut olduğundan satış teklifimiz uygun bulunmamıştır. Ayrıca teklif imar planımızın tasdiksiz olduğundan geçerli olmadığı yazılmıştır.
İlişikte sunduğumuz krokide işaretlediğimiz otopark yerinin Hareket memurunun görüş alanı ile hiç bir ilgisi yoktur. D.D.Y. Lojmanı daha öndedir. (Bakınız Krokiye) Seferi durumlarda kullanılmak üzere aynı yerde su kuyuları yoktur. İstasyon hareket binası yanında Emme basmalı her gün bozulan bir tulumbaları vardı. 1973 yılında içme suyumuz getirildiğinde aynı yere belediyemizce bir şehir içme suyu verilmiştir. Meccanen (Sayacı yoktur) Yalnız D.D.Y. Lojmanı arkasında bir tuvalet çukuru vardır. Teklif ettiğimiz yerin dışındadır.
3194 sayılı İmar Kanununun 8.maddesinin birinci fıkrasının b bendinde imar planlarının, nazım imar planı ve uygulama imar planından meydana geldiği, mevcut ise bölge planı ve çevre düzeni plan kararlarına uygunluğu sağlanarak, belediye sınırları içinde kalan yerlerin nazım ve uygulama imar planlarının ilgili belediyelerce yapılacağı veya yaptırılacağı, 2.11.1985 günlü ve 18916 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İmar Planı Yapılması ve Değişikliklerine Ait Esaslara Dair Yönetmeliğin 4.maddesinde, imar planlarının ilgili idarece doğrudan veya ihale suretiyle yaptırılabileceği gibi İller Bankası Genel Müdürlüğüne yetki verilmek suretiyle de yaptırılabileceği, 5.maddesinde, imar planının ilgili idarece doğrudan yapılması durumnunda ilgili idarenin planlama gurubunda veya sözleşmeli olarak istihdam edileceklerin o yerleşmenin imar planlarının hazırlanmasında geçerli olan yeterliliği taşımaları gerektiği, 9.maddesinde, uygulama imar planlarında yapı adaları içinde imar parsellerinin gösterileceği, uygulama imar planlarına uygun olarak parselasyon planları düzenleneceği, İmar Planlarının Yapımını yükümlenecek Müellif ve M7ellif Kuruluşlarının Yeterlilik Yönetmeliğinin 5.maddesinde, yerleşme veya yerleşme bütünlerinin imar planlarının, yapım alanlarının büyüklüğü, gelecekteki nüfusları veya nüfus toplamlarına göre altı gruba ayrıldığı, plan yapım alanı 200 hektara kadar olan ve gelecekteki nüfus projeksiyonuna göre 10.000 ve daha az nufuslu olacak yerleşme veya yerleşme bütünlerinin (F) grubuna dahil olduğu hükme bağlanmış, 6.maddesinde ise her bir gruptaki planlama işlerini yükümlenecek müelliflerde aranacak niteliklerin neler olduğu belirlenmiştir.
İmar planlarının ve değişikliklerinin nasıl ve kimler tarafından yapılabileceğine ilişkin bu hükümler karşısında, söz konusu taşınmazın otopark yeri olarak ayrılmasına dair Belediye Meclisi kararının belirtilen esaslara uygun yapılmış bir plan değişikliği olarak kabulüne olanak bulunmamaktadır.
Bu nedenlerle ve ayrıca belediyeye verilmesi istenen taşınmazın büyüklüğü ve demiryoluna yakınlığı gözönüne alındığında, burada otopark yapılmasının uygun olamayacağı sonucuna varıldığından Sartmahmut Belediye Başkanlığı isteminin reddine karar verildi.